Куди телефонувати у випадках домашнього насильства
· Національна поліція – 102 для повідомлення про факт насильства
· Урядовий контактний центр – 15 47, де цілодобово надають інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які потерпіли від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, консультують з питань насильства стосовно дітей або загрози вчинення такого насильства
· Система безплатної правової допомоги – 0 800 213 103
· Національна «гаряча лінія» з питань запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації – 0 800 500 335 або 116 123
Що корисного почитати
Булінг у закладі освіти: як діяти педагогу
Запобігання та протидія домашньому насильству
Роз'яснення МОН щодо реагування на булінг у закладі освіти
Звіт дирекції школи за 2019-2020 н.р.
Звіт дирекції школи за 2019-2020 н.р.
Управління закладом освіти
У 2019-2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики у галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання та виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження новітніх освітніх технологій навчання, всебічний розвиток учнів.
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти ЛРДА, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. Створено сайт середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Бруслинів, опрацьований досить гарно, усі новинки, нформації, плани, правила поведінки у школі, уся інформація необхідна для учнів, вчителів висвітлюється на сайті.
Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами підсумкових контрольних робіт адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, Дуже хочеться створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом.
У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, звісно відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.
Протягом року проводилося вивчення стану викладання інформатики, фізики та астрономії, історії, правознавства, громадянської освіти, стан викладання у початкових классах предметів: я у світі, я досліджую світ.
Матеріали за результатами перевірки були узагальнені наказом по школі, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.
Укомплектованість закладу педагогічними кадрами протягом навчального року слід відмітити, як позитивну. Всі педагогічні працівники мають відповідну педагогічну освіту.
Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу як: Рада школи, батьківський комітет, профспілковий комітет.
Аналіз структури і мережі школи за 2019/2020 навчальний рік. Збереження контингенту.
Інтеграція України до світового та європейського освітнього простору передбачає необхідність перегляду деяких підходів до навчання та виховання учнівської молоді, аналізу чинників, що гальмують підвищення якості навчання, права на рівний доступ до загальної середньої освіти, формування життєспроможності особистості. Пріоритетними стають особистісно орієнтований, компетентнісний підходи, які покликані підготувати особистість, спроможну бути активною, здатною осмислено зберігати, самостійно відтворювати власну життєдіяльність, досягти життєвого успіху.
Першочерговим завданням навчального закладу є задоволення потреб населення території обслуговування, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів.
Ці потреби задовольняються в основному сформованою мережею навчального закладу.
Навчальний рік | К-сть класів | Середня наповнюваність | К-сть учнів на 05.09 |
2019/2020 | 11 | 9,6 | 106 |
На початок 2019/2020 навчального року у школі навчалося 106 учнів, на кінець – 1106 учнів.
Спостерігається вплив демографічної ситуації на контингент учнів. Загальне зменшення кількості дітей на території обслуговування школи вплинуло й на мережу. Усі діти шкільного віку охоплені навчанням, здійснюється контроль за проведенням обліку дітей шкільного віку: будинки території обслуговування закріпленні за вчителями, збираються довідки-підтвердження про навчання, перевіряються списки дітей шкільного віку, складаються відповідні звіти за встановленою формою.
Мережа класів у школі.
Навчальний рік | Станом на 05.09. навчального року | На кінець навчального року | Кількість класів |
2015/2016 | 113 | 115 | 11 |
2016/2017 | 115 | 111 | 11 |
2017/2018 | 115 | 112 | 11 |
2018/2019 | 106 | 106 | 11 |
2019/2020 | 106 | 106 | 11 |
Простежуючи динаміку, з’ясовано, що учнівський контингент у зв’язку з низькою народжуваністю у попередні роки, особливостями заселення території обслуговування школи, зменшується. Загальне зниження кількості учнів впливає на мережу навчального закладу, що призводить до зменшення середньої наповнюваності класів (груп), до зменшення педагогічного навантаження вчителів.
Укомплектовано 11 класів. Середня наповнюваність класів –9,6 учнів. Школа І ступеня – 4 класи, школа ІІ ступеня – 5 класів, школа ІІІ ступеня- 2 класи.
Основними заходами щодо збереження контингенту учнів у 2019/2020 навчальному році були:
· Організація обліку дітей і підлітків на території обслуговування.
· Спільна робота з ДНЗ;
· Контроль відвідування учнями навчальних занять;
· Організація роботи з підготовки дошкільників до навчання в школі.
У 2020/2021 навчальному році планується функціонування 11 класів, у них очікується 115 учнів.
Усі класи (групи) – з українською мовою навчання. Поглиблене вивчення – відсутнє; профіль навчання – рівень стандарту, враховуючи матеріальну базу школи та наявність кадрів.
Результати подальшого працевлаштування випускників школи
9 клас
Навчальний рік | К-сть випускників | 10-й клас | Інші заклади | ПТНЗ | ВНЗ I-II рівнів | % учнів, які навчаються |
2018/2019 | 14 | 12 | -- | 2 | -- | 100 |
2019/2020 | 13 | 10 | -- | -- | 3 | 100 |
11 клас
Навчальний рік | Кількість випускників | учнів, які вступили до ВНЗ IIІ-IV рівнів акредитації | учнів, які вступили до навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації |
2018/2019 | 7 | 4 | 3 |
2019/2020 | 5 | 2 | 3 |
У школі здійснюється проведення профорієнтаційної роботи з учнями; проводиться роз’яснювальна робота з батьками, учнями щодо організації профільного навчання, допрофільної підготовки, формування шкільної мережі.
У школі створено всі умови для забезпечення гарантованого права громадян на здобуття якісної базової та повної загальної середньої освіти, для формування гармонійно розвиненої особистості, збагачення здібностей кожного учня.
Виходячи з вищезазначеного, завдання педколективу щодо охоплення учнів навчанням наступні:
- Продовжити профілактичну та роз’яснювальну роботу з батьками щодо відвідування учнями навчальних занять,
- Продовжити роботу зі службою сім’ї та молоді, з комісією у справах неповнолітніх, залучати їх до проведення роз’яснювальної, профілактичної роботи правознавців.
- Адміністрації, класним керівникам, учителям, батьківському комітету класів систематично контролювати відвідування учнями навчальних занять, продовжити практику розгляду даного питання на засіданні педрад, шкільній лінійці та вести індивідуальну роботу з батьками учнів, які часто пропускають навчальні заняття.
Кадрова політика
Відповідно до ст.45 Закону України «Про загальну середню освіту» кадрове забезпечення школи здійснюється в повній відповідності зі штатним розписом та навчальним планом.
Кадрова політика спрямована на створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття та розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, підвищення його кваліфікаційного рівня.
У 2019/2020 навчальному році освітній процес у школі забезпечували 18 педагогів. З них 11 вчителів мають вищу кваліфікаційну категорію, 6- педагогічне звання «старший вчитель», 1- педагогічне звання «вчитель-методист», 3 вчителів мають першу кваліфікаційну категорію та 1 – спеціаліст другої кваліфікаційної категорії, 3- кваліфікаційну категорію «спеціаліст».
Забезпеченість школи педагогічними кадрами відбувається за рахунок штатних працівників.
Основними мотивами розстановки педагогічних кадрів є
ü наступність в роботі вчителя;
ü його педагогічний досвід і кваліфікація
ü характер взаємин суб’єктів навчально-виховного процесу.
Освітній та кваліфікаційний рівні педагогічних працівників, практичний досвід педагогічної роботи колективу обумовлюють високий рівень працездатності, що є головною умовою реалізації державної політики в галузі освіти й упровадження інноваційних ідей розвитку закладу освіти.
Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом школи.
Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті якості, працездатність, інші характеристики. Кадрова політика спрямована на створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття та розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, підвищення його кваліфікаційного рівня.
Атестація педпрацівників
Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педкадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному та матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.
Атестація вчителя розглядається адміністрацією навчального закладу як вагомий елемент внутрішкільного контролю і крок до якісної освіти та здійснюється відповідно до нормативних документів. Атестація педагогічних працівників СЗШ І-ІІІ ст.. с. Бруслинів у 2019/2020 навчальному році здійснювалася відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за № 1255/18550 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1135 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2013 р. за № 1417/23949
За перспективним графіком проходження атестації у 2019/2020 навчальному році атестувалися 3 учителів, та відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників було скориговано графік курсової перепідготовки.
Усі педпрацівники, що атестувалися, ознайомлені з нормативними документами щодо атестації, питаннями професійної діяльності, які будуть вивчатися членами атестаційної комісії. У закладі освіти було поновлено стенд з питань атестації.
Планування й організація роботи з атестації базувалися на основних принципах, головними з яких є особистісно орієнтований підхід до вчителя, який атестується, гуманність і демократичність взаємин шкільної адміністрації й педагогів, що забезпечує відкритість і колегіальність при проведенні атестації.
В період атестації вчителями на високому науково-методичному рівні були проведені відкриті уроки та виховні заходи. Результати атестації такі:
· атестовано 3 педагогів на відповідність посаді та відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший вчитель».
Результати атестації продемонстрували обізнаність вчителів в питаннях чинного законодавства в галузі освіти, навчально-методичного забезпечення предмету, який викладається, ведення шкільної документації, психолого-педагогічної та методичної літератури, нових освітніх технологіях та методиках щодо організації освітнього процесу. Атестаційна комісія підготувала узагальнений висновок про педагогічну та методичну діяльність кожного вчителя, що атестувався, склала протоколи оцінювання системи і досвіду роботи. Підсумки атестації педагогічних працівників школи у 2019/2020 навчальному році відображено у наказі «Про підсумки атестації педагогічних працівників у 2020 році».
В закладі створені умови для організації методичної роботи, впровадження інноваційних технологій, консультаційна допомога вчителям.
Виходячи з вимог сьогодення, педагогічний колектив ефективно працює над впровадженням інноваційних технологій навчання та виховання, а саме: технології особистісно зорієнтованого навчання, компетентнісного навчання, рівневої диференціації, розвитку критичного мислення, інформаційно-цифрових технологій навчання, ігрових технологій, проектних технологій.
Колективом школи опрацьовано велику кількість науково-методичної літератури з метою ознайомлення з сучасними підходами до роботи в Новій українській школі. Постійно проводиться консультаційна робота в межах шкільних методичних об’єднань.
Підвищення кваліфікації
Протягом кількох останніх років, працюючи відповідно до Закону «Про освіту», наша школа наполегливо прагне досягти гуманістичного характеру освіти, підпорядкування його цілей, змісту організації вільного розвитку особистості учня. Сьогодні педагоги вчаться бачити в дитині неповторну індивідуальність, формування якої в кожному окремому випадку є особливим завданням. Освіта набуває особистісно орієнтованого компетентнісного характеру. ЇЇ завдання – виховати творчу людину, яка надалі сама продовжить процес виховання шляхом самовиховання та самовдосконалення.
Важливо, щоб школа не примушувала учнів пристосовуватися до своїх планів і новацій, бажань і можливостей учителів, а, навпаки. Форми і способи організації освітньої діяльності відповідали рівню розвитку підготовки учнів, їхнім здібностям, інтересам. Саме над цим і працює наш педколектив, члени якого постійно підвищують свій професійний рівень на курсах кваліфікації.
Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.
За звітний період забезпечено виконання плану курсової підготовки на 100% від запланованої кількості.
Ефективність проходження курсової підготовки полягала у забезпеченні взаємодії всіх систем безперервного підвищення кваліфікації, розкриття вчителям шляхів використання теоретичних знань у їхній практичній діяльності, а також інтенсифікації самостійної роботи над підвищенням професійної кваліфікації.
З метою саморозвитку та самоосвіти та введенням дистанційної форми навчання на період пандемії корона вірусу в цьому навчальному році педагоги школи брали участь в он-лайн вебінарах та конференціях освітніх порталів, за що отримали свідоцтва та успішно оволоділи знаннями щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках у навчально-виховному процесі.
Задача роботи з педагогічними кадрами полягала у забезпеченні безперервної освіти педагогічних працівників, підвищенні їх професіоналізму, освітнього загальнокультурного рівнів, удосконаленні науково-методичного, інформаційного забезпечення педагогічної діяльності.
Методична робота
Організація методичної роботи та її результативність в освітньому закладі відповідає законодавству, інструктивно-нормативним документам про роботу загальноосвітніх навчальних закладів.
Її зміст спрямований на підвищення рівня теоретичної підготовки кожного вчителя, активізацію творчого потенціалу педагогічного колективу, засвоєння й упровадження в шкільну практику прогресивних технологій навчання та виховання, перспективного педагогічного досвіду, підвищення результативності педагогічної праці шляхом проведення наступних заходів:
· Засідання педагогічних рад
· Проведення науково-практичних семінарів
· Організація та проведення предметних тижнів
· Проходження курсів підвищення кваліфікації педагогів
· Участь у конкурсах фахової майстерності
· Організація самоосвітньої діяльності, атестація педагогів
· Вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду
· Залучення вчителів до участі у проектах професійного розвитку
Структура методичної роботи школи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів:
o педагогічна рада визначає основні напрямки та завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи;
o шкільні методичні об’єднання спрямовують і координують діяльність педагогів конкретного циклу предметів, аналізують результативність роботи в межах своєї компетенції, визначають проблемні кола в професійній діяльності та шляхи їхнього розв’язання ;
У школі працює 5 методичних об’єднання. На належному рівні планується та проводиться робота методичного об’єднання вчителів початкових класів (керівник Сивак Л.М.), вчителів суспільно-гуманітарного циклу ( керівник Слободянюк Т.С.), вчителів природничо-математичних наук (Римар Л.М.), класних керівників (Любасюк Г.І..), вчителів ОЗ, фізичної культури (Громлюк О.І.), колективи яких пов’язують свою роботу із загальною шкільною проблемою, вивчають і впроваджують сучасні технології навчання, проводять на високому та достатньому рівнях предметні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи.
На запланованих засіданнях методичних об’єднань були обговорені такі організаційні питання:
• Зміни в навчальних програмах;
• Впровадження нового Державного стандарту початкової школи;
• Концепцію «Нова українська школа»;
• Закон України «Про освіту»;
• Положення про сертифікацію педагогічних працівників,
• Типових освітніх програм для 1-2, 3-4 класів.
• Забезпечення наступності в роботі ДНЗ-початкової школи-основної школи;
• Підготовка та проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, завдань державної підсумкової атестації.
Працюючи у методичних об’єднаннях, педагоги школи дійшли думки, що вчитель сьогодні повинен бути організатором, який спрямовує учнів на розв’язання навчальних завдань. Якби активно не прагнув учитель викладати свій предмет, якщо при цьому він не забезпечить активну діяльність учнів, її мотивацію й організацію, процес навчання фактично не функціонуватиме в зв’язку з відсутністю дидактичної взаємодії між учителем та учнем. Чим різноманітнішою є навчальна діяльність, тим більшою розвивальною функцією наповнюється учіння. Тільки за таких умов можна досягти компетентності учнів як інтегрованого результату учіння. Над чим наш педагогічний колектив працює останні роки.
Працюючи над проблемною темою школи й задачами методичних об’єднань, учителями було визначено етапи роботи над проблемною темою, з’ясовано основні цілі та завдання, сплановано роботу над темою.
Недоліками в роботі методичних об’єднань є відсутність систематичної індивідуальної роботи з учнями низького рівня навченості й недостатня робота зі здібними учнями, не завжди враховуються психологічні особливості дітей. Не на належному рівні проводилася робота щодо залучення учнів до роботи в Шкільному науковому товаристві. Проблемою залишається те, що не всі вчителі залучають дітей до участі в олімпіадах. Це вказує на недостатню роботу вчителів щодо формування ключових та предметних компетенцій, а як наслідок - невміння учнів соціалізуватися в сучасному середовищі. Тому варто надалі приділити увагу комплексному процесу засвоєння індивідом певної системи знань, норм і цінностей, які дозволять йому бути повноправним членом суспільства.
Виходячи з цього, визначено загальні напрями в організації методичної роботи: підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи; упровадження в навчально-виховний процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації; забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів; активізація видавничої діяльності вчителів та участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі; підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу; впровадження дистанційного навчання та використання на уроках хмарних технологій, удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки; здійснення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.
Відповідно до плану роботи школи були проведені предметні тижні.
На належному науково-методичному рівні було проведено ряд заходів в рамках педагогічних тижнів вчителями гуманітарного циклу, природничих наук, початкових класів, математики, фізики.
У 2019-2020 навчальному році школа працювала над реалізацією науково-методичної проблеми: «Формування життєвих компетенцій школяра у рамках освітнього процесу».
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання, вищу та першу кваліфікаційні категорії. Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань, наставниками молодих вчителів. За їх активної участі проходять предметні тижні.
У 2019/2020 навчальному році освітній процес було спрямовано на інтелектуальний, соціологічний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
Шкільна документація з методичної роботи ведеться своєчасно, українською мовою, відповідно до нормативних вимог. Вчителі мають змогу користуватися цією документацією.
Методична робота здійснювалася за такими напрямками: організаційно-педагогічний, інструктивно-методичний, пошуково-дослідницький, впровадження в практику елементів перспективного педагогічного досвіду.
Адміністрація школи постійно здійснює керівництво методичною роботою і контроль за її проведенням.
У 2019/2020 навчальному році серйозна увага була звернена на стан викладання та якість навчальних досягнень з інформатики, фізики та астрономії, історії, правознавства, громадянської освіти. Матеріали перевірок узагальнені в довідках та наказах директора, обговорені на нарадах при директорові та методичних об‘єднаннях.
Значна увага відводилась питанню виховання учнівської молоді. З цією метою організовувалися різноманітні конкурси, впроваджувалася профілактична програма «За здоровий спосіб життя»
Велика увага приділялась роботі з батьками. Це батьківські збори, анкетування, свята.
Продовжує свою роботу в глобальній мережі Інтернет сайт школи, де учителі, учні, батьки та гості сайту мають можливість систематично знайомитися із подіями, які відбуваюся у школі, різноманітними інформаційними матеріалами (районного відділу освіти, Міністерства освіти і науки України та ін.).
З метою розвитку інтересу до знань, навчальних предметів у школі проходять предметні тижні.
Наприкінці навчального року адміністрацією школи були проведені співбесіди з кожним вчителем про результати роботи у навчальному році та планування роботи на наступний навчальний рік.
Недоліками в організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті школи технічних засобів навчання, аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок школи, району, міста.
Невелика кількість вчителів займається науково-дослідницькою роботою, впровадженням інновацій. Відсутні творчі зв'язки і контакти з аналогічними підрозділами в інших школах, вищих навчальних закладах і науково-дослідницьких інститутах.
Не проводиться робота з розробки нових авторських навчальних програм.
Не накопичується методична література з кожного предмета, в тому числі й щодо підготовки учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах.
Слід відзначити, що в організації методичної роботи є суттєві недоліки:
- не всі вчителі перебудували свою роботу відповідно до вимог реформування школи, вимогам до підготовки та проведення тематичного оцінювання;
- не всі кабінети відповідають сучасним вимогам здійснення навчально – виховного процесу;
- не всі методичні об¢єднання працювали злагоджено, активно. Це продиктувало необхідність керівникам ШМО глибоко продіагностувати педагогічний досвід вчителів, врахувати побажання кожного вчителя на організацію з ним індивідуальної роботи, обґрунтовано визначити форми методичної роботи з різними за підготовкою і рівнем педагогічної майстерності педагогічними працівниками.
Реалізація комплексної програми „Обдаровані діти”
Від природи діти допитливі й сповнені бажання вчитися. У кожної дитини є здібності й таланти, але для того, щоб вони могли розвинутись необхідне розумне керівництво з боку школи, родини й позашкільних заходів. Усе це ланки однієї системи, що здатні розвивати в дітей рухливість і гнучкість мислення, учити дітей розмірковувати, творчо підходити до розв’язання проблем; не зубрити, а мислити, самостійно робити висновки і в результаті отримувати задоволення від навчання.
Обдарована дитина - це дитина, яка вміє розв’язати всі свої проблеми самотужки, знає для чого живе, може знайти вихід із будь – якої ситуації, творчо мислить, фантазує, спрямовує всю свою енергію на розвиток творчих ідей.
Головне завдання для вчителя - створити умови для розвитку творчого потенціалу обдарованих учнів.
Виявляємо обдарованих учнів (проводиться діагностика класними керівниками та соціологічні опитування, в яких учні визначають свої вподобання й бажання відвідувати гуртки, факультативні заняття, які діють у школі);
- створюємо умови для розкриття потенціальних можливостей на уроках (творчі завдання, задачі, досліди, заліки);
- навчання в межах гуртків, факультативів, спецкурсів;
- індивідуальна підготовка.
Постійно працюючи з обдарованими дітьми, намагаємось пам’ятати слова В. Сухомлинського: «У дитині ми повинні бачити завтрашню дорослу людину, - ось в цьому, мені здається, і полягає життєва мудрість батька, матері, педагога, іншими словами - потрібно вміти любити дітей».
В процесі роботи над даним питанням:
- покращено роботу шкільної мережі гуртків
- спрямовано викладання навчальних предметів на виховання розвинутої компетентної особистості шляхом впровадження новітніх інтерактивних технологій
- залучено обдарованих, здібних дітей до активної участі в предметних тижнях, конкурсах, олімпіадах.
Однією з найгостріших проблем є залучення якомога більшої кількості учнів до заходів спрямованих на формування й розвиток їхніх здібностей. Є частина учнів, які не мають змоги проявити себе, або не хочуть цього робити.
Розвиток високотехнологічного інформаційного суспільства стимулює розвиток різноманітних форм позакласної та навчальної роботи з учнівською молоддю. З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю адміністрацією та педагогічним колективом школи у 2019/2020 навчальному році були здійснені такі заходи:
• поновлений шкільний інформаційний банк даних про обдарованих учнів школи;
• проведений шкільний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів;
• організована робота з підготовки та участі учнів школи в районному та обласному етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів;
• організована робота з підготовки та участі учнів школи в районному етапі предметних турнірів;
• організовані та проведені шкільні конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;
• організована робота гуртків та факультативів за бажанням учнів;
• забезпечене інформування про всі досягнення учнів школи;
З метою підвищення інтересу до поглибленого вивчення навчальних предметів пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді у період з 01.11.2019 по 28.12.2019 для участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін направлені команди у складі учнів 6-11 класів. Результати ІІ етапу олімпіад:
математика- 3 місце - Кеба Софія (6 кл.);
українська мова – 3 місце – Білозор Мирослава( 9 кл.);
історія – 2 місце - Білозор Мирослава(9 кл.)
Щодо участі учнів в конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України помітно, що робота проводилась не на достатньому рівні. У 2019-2020 навчальному році участь у даному конкурсі взяв один учень. Таким чином, аналіз досягнень дає змогу визначити, що у 2019-2020 навчальному році була проведена недостатня робота з виявлення творчих здібностей та розвитку обдарованості учнів. Це свідчить про несистематичну роботу педагогічного колективу щодо роботи з обдарованою молоддю. Не всі шкільні методичні об’єднання проводили плідну роботу по підготовці учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсі-захисті МАН, інтелектуальних турнірах та конкурсах.
У 2019-2020 навчальному році учні школи брали участь у творчих змаганях та конкурсах.
На нараді при директорові заслуховувалося питання про поліпшення роботи з обдарованими дітьми.
Та поряд з позитивним у роботі з обдарованими та здібними дітьми є певні недоліки, які слід врахувати і спланувати їх усунення у 2020/2021 навчальному році:
- недостатньо ефективна та якісна підготовка учнів до районних олімпіад та турнірів;
- не досить ефективно працюють гуртки, секції та факультативи;
- недостатньо проводиться робота вчителів-предметників щодо залучення здібних та обдарованих дітей до участі в науково-дослідницькій роботі Малої академії наук;
- несистематично проводиться позакласна робота з предметів: вікторини, конкурси, КВК, інтелектуальні ігри тощо;
- не досить організовано проводяться предметні тижні методичних об’єднань вчителів-предметників.
Заступнику директора з навчально – виховної роботи Сивак Л.М. під час проведення нарад та засідань постійно контролювати роботу вчителів школи з обдарованими дітьми, практикувати виступи про досвід роботи найрезультативніших з них.
Заступнику директора з виховної роботи Малаковій С.Л. рекомендувати і надалі залучати талановиту молодь школи до участі в різноманітних конкурсах, змаганнях, турнірах, контролювати роботу позакласних гуртків та шкільних секцій.
Протягом навчального року колектив вчителів продовжував роботу над пріоритетними напрямами: створенням умов для успішної соціалізації учнів школи; створенням умов для самореалізації учнів і розвитку їхніх ключових компетенцій, упровадженням в освітній простір школи сучасних методик і форм роботи як умови успішного освоєння державних освітніх стандартів.
Вся робота школи була спрямована на впровадження та реалізацію Законів України «Про загальну середню освіту», «Про освіту», Національну доктрину розвитку освіти в Україні. Наприкінці ІІ семестру проаналізовано досягнення при засвоєнні програмового матеріалу з предметів інваріантної складової. Учні школи закінчили 2019/2020 навчальний рік з такими підсумками:
Статистичний звіт успішності учнів СЗШ І-ІІІ ст.. с. Бруслинів за 2019/2020 н. р. |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ||||||||||
| Навчаються | 3 - 4 класи | 5 - 9 класи | 10 - 11 класи | Всього |
| |||||||||||||||||||||||||
| Кількість | Відсотки | Кількість | Відсотки | Кількість | Відсотки | |
| |||||||||||||||||||||||
| на 1-3 бали (І рівень) | 4 | 15,4 | 3 | 6 | 3 | 17,6 | |
| ||||||||||||||||||||||
| на 4-6 балів (ІІ рівень) | 4 | 15,4 | 22 | 44 | 10 | 58,8 | |
| ||||||||||||||||||||||
| на 7-9 балів (ІІІ рівень) | 14 | 53,8 | 20 | 40 | 4 | 23,6 | |
| ||||||||||||||||||||||
| на 10-12 балів (ІV рівень) | 4 | 15,4 | 5 | 10 | -- | | |
| ||||||||||||||||||||||
|
Аналіз успішності учнів 3-11 класів СЗШ І-ІІІ ст.. с. Бруслинів за 2019/2020 навчальний рік показав, що в процесі навчання є недоліки над якими треба працювати. Необхідно визначити причини зниження успішності по класах, намітити шляхи їх подолання.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» від 25 березня 2020 року № 338-р, пункту 3 розділу І, пункту 6 розділу IV Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за /№ 8/32979, наказу МОНУ № 463 від 30 березня 2020 року «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2019/2020 навчальному році», та з метою організованого завершення 2019/2020 навчального року, було звільнено у 2019/2020 навчальному році від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти.
Головним у освітньому процесі адміністрація школи та педколектив вбачають у формуванні у школярів уміння творчо використовувати отримані знання, розвивати потребу в систематичному самовихованні, самовдосконаленні, самореалізації. Ми прийшли до висновку, що будь-яка дитина може бути успішною в тій чи іншій сфері навчально – виховної діяльності, якщо вчитель у своєму арсеналі використовує не тільки дидактичні, а й психолого - фізіологічні методи та прийоми. Ми намагаємося створювати всі умови для якісного й ефективного навчання. Результатом якого мають бути сформовані такі компетентності учнів, як здатність здійснювати складні види роботи, виконувати поставлені завдання, успішно задовольняючи соціальні та індивідуальні потреби. А ця здатність ґрунтується на знаннях, досвіді, цінностях, набутих завдяки навчанню.
Виховна робота
СЗШ І-ІІІ ступенів с. Бруслинів
Робота педагогічних працівників нашої школи спрямована на реалізацію виховної мети «Розвиток особистості школяра шляхом залучення його до творчої діяльності». Саме тому вчителі організовують та проводять безліч цікавих виховних та позакласних заходів.
Щороку навчальний рік розпочинається Днем знань із невеличкою урочистою лінійкою, веселими конкурсами, флешмобами, та захоплюючими першими уроками.
Класні керівники постійно готують і проводять змістовні відкриті виховні заходи:
1. Години спілкування: «Я – громадянин України», «Чи існує погана пора року?», «Твори щастя», «Людина без добра, що соловейко без пісні», «Остап Вишня – український письменник, сатирик, гуморист», «Як знайти щастя?», «14 жовтня – День захисника України».
2. Літературні свята: «У мові моїй – і краса, й неповторність», «Жінки у творчості Шевченка», «Світ поезії».
3. Майстер-класи: «Ялинка своїми руками», «Новорічна композиція», «Український сувенір», «Мистецтво писанкарства» тощо.
Цікаво проходять спортивні змагання (рухливі ігри, естафети, футбольні поєдинки, гра в теніс, фестиваль ранкової зарядки тощо) до Дня фізичної культури і спорту, Всеукраїнського олімпійського уроку та Олімпійського тижня, Дня здоров’я.
Небайдужими є учні та педагоги нашої школи до тих, хто заслуговує особливої уваги. Школярі з любов’ю та шаною ставляться до людей похилого віку: допомагають в сільськогосподарських роботах, домашніх справах, а також слухають їхні розповіді про події минулих років.
Щороку в школі проходить благодійна акція «П’ять картоплин». У вересні 2019 року учні та вчителі зібрали 120 кг картоплі для районної організації Товариства Червоного Хреста.
Цікавим є свято «Осінні барви». Школярі, разом зі своїми наставниками та батьками, щорічно проводять ярмарок в рамках благодійної акції «З вірою в серці». На виручені кошти купують необхідні речі для дітей з малозабезпечених сімей, дітей, учасників бойових дій на сході України. Під час свята учні декламують вірші та виконують гарні пісні про осінь, урожай, працю, радують глядачів запальними таночками, веселими інсценівками.
Учні та працівники школи неодноразово беруть участь в акціях: «Іграшка переселенцям», «Оберіг захиснику», «Лист воїну ООС», збирають продукти харчування для учасників бойових дій на сході України.
Вчителі постійно організовують для своїх вихованців заходи, спрямовані на гуманне ставлення до тварин: години спілкування, бесіди про догляд за домашніми улюбленцями, конкурси малюнків, розвиваючі ігри.
Не менш важливою і є робота з військово-патріотичного виховання та пропагування військової служби в Збройних Силах України. Протягом навчального року педагоги проводять:
- Години спілкування, круглі столи, заочні подорожі в часі: «В нас одна Батьківщина – наша рідна Україна», «Революція гідності», «Літинські воїни Небесної Сотні та захисники України», «Немає більшої любові за ту, хто душу свою покладе за ближніх своїх», «Чи варто служити у Збройних Силах України?», «Конституція України про захист суверенітету і територіальної цілісності України», «Законодавство України про військову службу», «Захист незалежності України, її кордонів – священний обов’язок».
- Урочисті та пам’ятні лінійки, присвячені визволенню України від німецько-фашистських загарбників, вшануванню жертв голодомору, виводу військ з Афганістану, Дню Соборності України.
- Організації зустрічей з учасниками АТО, проведення годин пам’яті, присвячених подіям Революції Гідності, спортивних змагань до Дня Захисника України та Дня Збройних Сил України тощо.
Учні та вчителі школи вже багато років поспіль співпрацюють з Бруслинівським аматорським народно-етнографічним ансамблем. Керівник колективу Заїка Марія Лаврентіївна долучає дітей та дорослих до скарбниці народної творчості: розповідає про звичаї та обряди села, навчає давніх українських пісень, розучує хороводи. Учасники гурту неодноразово виступали не лише у своїй місцевості, а й на сценах сусідніх районів та областей.
Цікавим та змістовним є дозвілля наших школярів: проведення різноманітних екскурсій, відвідування музеїв, походи до визначних та пам’ятних місць рідного краю, зустрічі з видатними особистостями, участь у святкових концертах, інтелектуальних іграх, конкурсах та вікторинах.