Загальна структура

Методична робота в школі здійснюється згідно з Конституцією України, Законами України "Про освіту",  "Про загальну середню освіту", Національною доктриною розвитку освіти, затвердженою Указом Президента України від17 квітня 2002 року № 347 / 2002, Державною національною програмою "Освіта",  Концепцією загальної середньої освіти, затвердженою постановою Колегії Міністерства освіти і науки України  та Президії академії педагогічних наук України від 22 листопада 2001 року 

№ 12/5 – 2,  й іншими рекомендаційними та нормативними документами з питань освіти та спрямована на розвиток творчих здібностей, природних талантів учнів і вчителів.

Відповідно до річного плану роботи школи у 2010-2011 навчальному році школа працювала над  методичною  проблемою "Впровадження елементів сучасних  педагогічних технологій в навчально-виховний процес ".

   З метою реалізації даної проблеми протягом року  педагогічний колектив працював  над вирішенням таких завдань:

1) формування творчого колективу вчителів-однодумців;

2) створення системи виховної роботи з метою формування згуртованості педагогічного колективу;

3) забезпечення удосконалення уроку як основної форми навчально-виховного процесу;

4) організація роботи п’ятьох методичних об'єднань: вчителів суспільно-гуманітарного циклу, природничо-математичного, вчителів початкових класів, класних керівників, вчителів ОБЖ і фізичної культури;

5) освоєння і впровадження нових сучасних технологій у навчання та вихованні;

6) підвищення рівня якості навчання учнів з основних предметів;

7) організація роботи з обдарованими дітьми;

8) турбота про фізичне і духовне здоров'я кожного учня. 

     Провідну  роль в системі методичної роботи школи, у формуванні  компетенцій педагогів  відіграє діяльність методичної  ради, яка бере активну участь у плануванні роботи школи, координує діяльність методичних об'єднань, є генератором нових ідей, ініціює нестандартний, творчий підхід до вирішення проблем, забезпечує попереднє теоретично-  і практично – творче опрацювання проблеми школи.

     Методичну раду очолює  директор школи Громлюк А.Д., членами методичної ради є 6 учителів вищої кваліфікаційної категорії.

Протягом минулого навчального року відбулося 5 засідань  методичної ради, на яких розглядалися питання педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів. Методична рада бере участь в організації та проведенні педагогічних читань, конференцій, творчих звітів, здійснює оцінювання фахового рівня учителів, бере участь в їх атестації.

Методичні об'єднання безпосередньо аналізують стан розв'язання проблеми, визначають перспективи на рівні фахового об'єднання,  сприяють постійному підвищенню професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури педагогічних працівників. 

 В школі діють  п’ятьметодичних об'єднань:

суспільно-гуманітарного циклу           (керівник  Любасюк Г.І.)

природничо – математичного   циклу (керівник  Савченко Н.В.)

учителів початкових класів                  (керівник  Мяснянкіна Н.М)

класних керівників                                 (керівник  Римар Л.М.)

вчителів ОБЖ і фізичної культури    (керівник  Громлюк О.І.)

 

     Учителями методичних об'єднань впроваджується в роботу індивідуальний та диференційований підхід до учнів, багато уваги звертається на вироблення в учнів навичок самостійної роботи. На засіданнях методичних об'єднань учителі аналізують відвідані уроки, виховні та позакласні заходи. Члени методичних    об'єднань спрямовують свою роботу на реалізацію завдань росту професійної майстерності учителя, використання нових інноваційних методів навчання, приділяють увагу практичному спрямуванню уроків.

У практиці методичних об'єднань  використовуються такі форми роботи:

взаємовідвідування уроків, відкриті уроки, огляд методичної літератури, виставка методичних напрацювань, розробка пам'яток, творчих уроків, творчі звіти, звіти з самоосвітньої діяльності вчителів, консультації з важких питань, моніторинг якості знань  учнів.

Протягом  навчального року підвищили свою педагогічну майстерність шляхом курсової перепідготовки  7 учителів (згідно графіка).

Традиційними  в школі є  педради. У школі зроблено багато для того, щоб педагогічна рада дійсно стала творчою лабораторією, що досліджує і вирішує актуальні питання шкільного життя, націлює педагогічний колектив на підвищення якості й ефективності навчально-виховного процесу, стимулює розвиток творчого потенціалу, зростання професійної майстерності вчителя. При розробці форми проведення педагогічних рад враховувалася необхідність створення умов підвищення рівня фахової компетентності педагогів, розвитку їх творчого потенціалу, тому найчастіше для їх проведення обираються активні форми роботи. при цьому вчителі практично освоюють активні форми роботи і потім мають змогу більш активно й усвідомлено застосовувати їх на практиці під час проведення уроків і позакласних заходів.  Питання, що розглядалися в минулому навчальному році на педрадах, були результатом їх ґрунтовного (як теоретичного, так і практичного) опрацювання на різних рівнях через рівні форми: індивідуальні, групові, колективні, контрольно-аналітична діяльність адміністрації – відвідування уроків, вивчення документації, анкетування педагогів, учнів, їхніх батьків, діагностування.

 

Однією з поширених форм методичної роботи у школі є відкриті уроки. Їх мета – підвищення майстерності всіх педагогів. Під час обговорення й аналізу відкритих уроків забезпечується цілеспрямованість  обговорення, науковість аналізу, принциповість, поєднана з доброзичливістю у критичних зауваженнях, поєднується аналіз з практичними рекомендаціями. Аналіз відвіданих уроків дає змогу зробити висновки щодо рівня педагогічної майстерності вчителів, стан якості викладання предметів.

На високому науково-методичному рівні уроки проводять учителі Громлюк О.І., Любасюк Г.І., Мяснянкіна Н.М. Дані  учителі доцільно використовують активні методи та прийоми навчання, велику увагу приділяють створенню мотиваційної сфери на різних етапах навчання, грамотно будують уроки.

 

Недоліками в організації методичної роботи є :

1)  недостатнє використання нетрадиційних форм організації методичної роботи, що дає більшу можливість активізувати творчу ініціативу вчителя, забезпечити високий рівень  засвоєння теоретичних знань і професійних умінь.

2) учителі школи не беруть участі в конкурсі "Учитель року".

 

Зауваження та пропозиції щодо організації методичної роботи:

 

1. Обговорити на засіданні методичної ради школи результати методичної роботи за 2010  – 2011 навчальний рік.

2. Запроваджувати  нетрадиційні форми організації методичної роботи .

3. Продовжити роботу з обдарованими дітьми.

4. Забезпечити участь учителів школи у конкурсі "Учитель року".

5. Удосконалювати систему методичної роботи з вивчення, узагальнення ППД вчителів школи та району.

6. Продовжити працювати  над проблемою "Впровадження елементів сучасних  педагогічних технологій в навчально-виховний процес ".

7. Заступнику директора з навально-виховної роботи Сивак Л.М.:

1) створювати умови для самостійної індивідуальної  роботи вчителів, забезпечувати їх необхідною науково-методичною літературою, організовувати консультації.

2) взяти під особистий контроль роботу зі здібними учнями, проведення шкільних олімпіад, участь школярів у різноманітних турнірах, конкурсах.